You are on page 1of 35

Programy reklamowe

Jak to działa ?

Google Confidential and Proprietary 1


www.google.pl

wiadomości

Google Confidential and Proprietary 2


Wyniki organiczne vs. AdWords

Wyniki organiczne – niezależne pozycjonowanie przez Linki sponsorowane – pozycja


obiektywne algorytmy zależy od reklamodawcy.
Google Confidential and Proprietary 3
Kampanie kierowane na strony AdSense
Klienci odwiedzają dziennie miliony stron zgodnych z ich
zainteresowaniami.
Wiadomości Gry online
Technologiczne, Inne serwisy
ekonomiczne, społecznościowe
regionalne

Blogi
Aktywni Serwisy muzyczne
użytkownicy Rozrywkowa
online społeczność

Google Confidential and Proprietary 4


Reklama na Stronach z Treścią

Konsumenci widzą reklamy, gdy przebywają w Internecie

• Tematyka: Komputery
• Powiązane reklamy
• Wyświetlane w
nawiązaniu do Treści
Strony

Content Network
Google Confidential and Proprietary 5
Formaty reklamowe

Gry Java od Play


Ściągaj najnowsze gry Java.
Graj z Play!
PlayMobile.pl

Text Ads

Video Ads

Gadget Ads
Image Ads

www.imperiaonline.org Reklamy Google

Google Confidential and Proprietary 6


Ile ruchu może na serwis Dziennik.pl
dostarczyć Google?

Google Confidential and Proprietary 7


Potencjał

Gospodarka 215
Potencjał
ilości sesji
Sport 269

Nauka, edukacja 383

Motoryzacja 421

Kobieta 497

Polityka i wydarzenia 997

Hi-Tech 1,374

Życie na luzie 1,691

0 200 400 600 800 1,000 1,200 1,400 1,600 1,800


Thousands

6 mln nowych sesji miesięcznie

Google Confidential and Proprietary 8


Inne produkty?

Google Confidential and Proprietary 9


Google Confidential and Proprietary 10
Część druga - Szkolenie
Jak prowadzić aukcję w AdWords?

Google Confidential and Proprietary 11


Podstawy: Pozycja reklamy - Fakty

1. Wyższe pozycje uzyskują więcej kliknięć

2. Pozycja (AdRank) = Max CPC x Wynik Jakości (Quality Score)

3. Dobry Wynik Jakości zmniejsza min CPC

Im lepszy Wynik Jakości, tym więcej kliknięć i mniejszy koszt!

X =
CPC
QS Pozycja

Google Confidential and Proprietary 12


Podstawy: Co to jest Wynik Jakości?

Wynik Jakości odzwierciedla znaczenie i popularność reklamy dla


użytkowników

Im lepsza i bardziej powiązana z wyszukiwaną frazą reklama - tym


więcej klikających w nią użytkowników

Wynik Jakości to:

Współczynnik klikalności (CTR) – jak często użytkownicy widzący


reklamę w nią klikają

Zawartość – słowa kluczowe w treści reklamy i na stronie

Historia – czy konto posiada historię efektywności kampanii?

i inne czynniki...

Google Confidential and Proprietary 13


Pozycja (Ad Rank)

Ad #1
Ad #2

Ad Rank = MaxCPC * QS Ad #3
Ad #4

Ad #5

Ad #6
Ad #7

Google Confidential and Proprietary 14


Pozycja (Ad Rank)

Ad #1
Ad #2
Ad #4
Ad #3
Ad #5
Ad Rank = MaxCPC * QS Ad #6

Ad #7

Ad #8

Ad #9

Google Confidential and Proprietary 15


Rzeczywiste CPC
AdWords Discounter obniża CPC o poziomu, który wystarcza by wygrać
aukcję

Advertiser maximum CPC CTR Rank Number Position Actual CPC

A $0.40 1.8%
0.72 1 $0.37
($0.40 x 1.8%) ($0.37 x 1.8% = 0.66)

B $0.65 1.0%
0.65 2 $0.39
($0.65 x 1.0%) ($0.39 x 1.0% = 0.39)

C $0.25 1.5% 0.38 3 $0.05


($0.25 x 1.5%)

Google Confidential and Proprietary 16


Struktura konta AdWords

Google Confidential and Proprietary 17


Struktura konta AdWords
Konto AdWords (max 25 kampanii).
Kampania (max 100 grup reklam).

GRUPA REKLAM
KAMPANIA
KONTO ADWORDS GRUPA REKLAM
KAMPANIA
GRUPA REKLAM

Konto: Kampania: Grupa Reklam:


Adres Email Kierowanie Geograficzne Słowa kluczowe
Hasło Dzienny Budżet Reklamy
Informacja o Kliencie Daty Początku/Końca
Dane Płatności

Google Confidential and Proprietary 18


Słowa kluczowe

Zalety dopasowania struktury konta


CTR
• Kampanie dostosowane do struktury strony
• budżet przypisany do grup produktów

• Kampanie sezonowe lub kierowane geograficznie


• ustalanie początku i końca kampanii
• osobne kampanie na różne języki lub lokacje

• Grupy słów dostosowane do teksów reklam


• słowa brandowe – teksty ze sloganem, marką
• słowa sprzedażowe – tekst: przewagi, bonusy
• łatwe uruchamianie promocji, wprowadzanie zmian

Google Confidential and Proprietary 19


Słowa kluczowe

Google Confidential and Proprietary 20


Słowa kluczowe
Rodzaje dopasowania słów kluczowych:

Dokładne
(Exact)
Zbliżone
(Broad)

Dopasowanie
Wykluczające
frazy
(Phrase)

Google Confidential and Proprietary 21


Słowa kluczowe
Dopasowanie zbliżone
• Reaguje także na synonimy i słowa
podobne
• Przykład: używane samochody

Reklama pojawi się:


używany samochód
używane auta Dopasowanie
niemieckie używane samochody
używane tanie samochody
zbliżone

Google Confidential and Proprietary 22


Słowa kluczowe

Dopasowanie frazy
• Reklama pojawia się jedynie dla zapytań
zawierających identyczną frazę
• Przykład: “używane samochody”
Reklama pojawi się:
używane samochody z Niemiec
tanie używane samochody

Reklama nie pojawi się:


używane tanie samochody
Dopasowanie
używany samochód
frazy szybkie samochody

Google Confidential and Proprietary 23


Słowa kluczowe

Dopasowanie dokładne
• Najbardziej ‘precyzyjna’ forma dopasowania
Dokładne • Reaguje jedynie na zapytania identyczne
ze słowem kluczowym
• Przykład: [używane samochody]
Reklama pojawi się:
używane samochody

Reklama nie pojawi się:


samochody używane
używane tanie samochody
używane samochody z Niemiec
używany samochód

Google Confidential and Proprietary 24


Słowa kluczowe

Wykluczające słowa kluczowe


(negatives)
• Ograniczają wyświetlanie przy
niechcianych zapytaniach
• Przykład: -wypadkowe Wykluczające

Zbliżone
Dopasowanie Wykluczające

frazy Wykluczające

(Phrase)

Google Confidential and Proprietary 25


Słowa kluczowe

Zalety różnych typów dopasowania


CTR
• [używane samochody] (dokładne)
• mały zasięg, bardzo precyzyjne zapytania
• wysoki CTR, walka o pozycję, konkretny produkt

• ”używane samochody” (fraza)


• mniejszy zasięg ale dokładniejsze dopasowanie
• tytuły, nazwy własne, typy i modele

• używane samochody (zbliżone)


• duży zasięg – wysoka liczba odsłon
• skuteczny gdy istnieje wiele wariacji słowa
• niski CTR

Google Confidential and Proprietary 26


Tekst Reklamowy

Google Confidential and Proprietary 27


Tekst Reklamowy

Nagłówek: Puma 25 znaków

Linia 1: Puma – większy wybór. 35 znaków

Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków

Widoczny URL: www.allegro.pl 35 znaków

Google Confidential and Proprietary 28


Tekst Reklamowy - porady
• Nagłówek:
 Zawierający słowo kluczowe lub wyglądający wyjątkowy na tle innych
 Nazwa firmy w tytule nie zawsze jest skuteczna

• Tekst odpowiadający słowom kluczowym:


 Cena produktu w tekście reklamy (bilety od 199 zł!)
 Wezwanie do działania (Sprawdź, Zobacz, Zarejestruj się)
 Komunikowanie przewag konkurencyjnych (Gwarancja, Rabat)
 Lokalizacja reklamy (Obuwie męskie Kraków)
 Krótkie komunikaty (Sprawdź promocje!, Rejestracja za darmo!)

• Widoczny URL
 Interkapitalizacja www.KoloroweTapety.pl
 Bez www KoloroweTapety.pl

Google Confidential and Proprietary 29


Tekst Reklamowy - KIT
Narzędzie do wstawiania Słów Kluczowych
(Keyword Insertion Tool)
• Wstawia wywołujące reklamę słowo kluczowe do tekstu reklamy

Nagłówek: {Keyword:Buty sportowe} 25 znaków

Linia 1: {Keyword:Buty sportowe} – większy wybór. 35 znaków

Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków

Google Confidential and Proprietary 30


Tekst Reklamowy
Co wolno, a czego nie wolno zamieszczać?
https://adwords.google.pl/select/guidelines.html

Wskazówki Redakcyjne Google AdWords

Google Confidential and Proprietary 31


Etapy tworzenia kampanii

Google Confidential and Proprietary 32


Cztery etapy tworzenia Udanej Kampanii

Myśl jak Twórz

1 użytkownik –
identyfikacja
odbiorcy
2 i grupuj
wartościowe
słowa kluczowe

Śledź efekty – Testuj teksty


4 optymalizuj ROI
3 reklam i słowa
kluczowe

Google Confidential and Proprietary 33


Content Network

Google Confidential and Proprietary 34


Kampanie kierowane na Content Network

Szybko, łatwo i przyjemnie!

Wystarczy określić kontekst !

Przykładowa kampania dla kosmetyków:

Lista słów kluczowych (3 -10 słów):


1 grupa: kobieta, zdrowie, kosmetyk
2 grupa: kosmetyki kobiece, kremy, skóra
3 grupa: piękna twarz, makijaż, pielęgnacja

Reklamy:
Siła brandu, slogan reklamowy, call to action, pomysł na wyjątkowość !
Możliwość umieszczania kampanii displayowych, video i dla wybranych kampanii
rozliczeń PPA (Pay Per Action)

Google Confidential and Proprietary 35

You might also like