You are on page 1of 30

INFORME RELATIU A LES ALLEGACIONS I INFORME DORGANISMES RELATIU A LA INFORMACI PBLICA DE LAPROVACI INICIAL DE LA REVISI DE LES NN.SS.

DE PLANEJAMENT DE SANTANY FORNELL CONSULTORS S.L.P. com a Director general de lequip que per encrrec de lAjuntament de Santany est redactant la REVISI de les vigents NORMES SUBSIDIRIES DE PLANEJAMENT MUNICIPAL DE SANTANY i en relaci a les allegacions presentades a la informaci pblica de laprovaci inicial de les esmentades N.S. el 24 de mar de 2011 (BOIB n. 64, de 28.04.11), a sollicitud de lAjuntament emet el segent: INFORME 01.- Andreas Meier, en representacin de AM-INMOBILIRIA Y PROMOCIONES (N.R. 2952, de 18.07.11) en relacin con la tipologa I1.a solicita que se flexibilice la normativa en Cala Figuera con una tipologa mixta, manteniendo el aprovechamiento de la zona intensiva. Se trata de una normativa que incide sobre una zona muy consolidada por la edificacin. Por otra parte, en la alegacin N.R. 2952 no se especifica claramente que parmetros se pretende que se flexibilice y, adems, la revisin del planeamiento ha incorporado la posibilidad expresa de que, mediante estudios de detalle, se pueda modificar la configuracin volumtrica prevista en los planos por lo que se entiende que la normativa se ha flexibilizado en lo posible. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 02.- Andreas Meier, en representacin de AM-INMOBILIRIA Y PROMOCIONES (N.R. 2953, de 18.07.11) en relacin con la tipologa I1.a solicita que se flexibilice la normativa en Cala Figuera con una tipologa mixta, manteniendo el aprovechamiento de la zona intensiva y que se pueda alterar el nmero de plantas y la altura reguladora mxima. Se trata de una normativa que incide sobre una zona muy consolidada por la edificacin. Por otra parte no se especifica claramente que parmetros se pretende que se flexibilice y, adems, la revisin del planeamiento ha incorporado la posibilidad expresa de que, mediante estudios de detalle, se pueda modificar la configuracin volumtrica prevista en los planos por lo que se entiende que la normativa se ha flexibilizado en lo posible. En cuanto a la posibilidad de alterar la altura y el nmero de plantas, sealar que no se considera adecuado dadas las caractersticas y tipologa de la zona aumentar con carcter general la altura permitida, mxime cuando el rgimen de edificios inadecuados permite obras en los edificios existentes que la superan. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 03.- Ins Vidal Rigo (N.R. 2936, de 18.07.11) solicita la clasificacin como urbano o, en su caso, como ncleo rural. Se trata de unos terrenos situados fuera de la delimitacin de la zona turstica del POOT en Cala Figuera por lo que no es posible el crecimiento residencial. Por otra parte, en cuanto al ncleo rural, dadas las exigencias de la legislacin estatal, el planeamiento ha optado posponer su delimitacin y clasificacin a una etapa posterior a la de la revisin. Propuesta: Desestimar la alegacin. 04.- Mara Antonia Coll Vidal (N.R. 2935, de 18.07.11) en relacin con la parcela situada en la calle Coves des Vicari, 28 A, propone una solucin edificatoria como consecuencia de que

existe un depsito de agua de abastecimiento y colindar con un molino. Los parmetros propuestos son: - Superficie mnima de parcela (m2): la existente (953 m2) - Fachada y fondo mnimos (m): la existente (21,11/36,81) - Profundidad edificable (m): segn plano - Altura mxima (m): 7 - Altura total (m): 2 sobre la altura mxima. - Nmero mximo de plantas: B+1P - Intensidad de uso residencial (viv/m2 solar): 1/50 Dado que se trata de una situacin singular en el planeamiento que actualmente slo es resoluble con un estudio de detalle, se opta por incorporar una ordenacin de detalle en volumetra especfica que evite este trmite. Propuesta: Estimar la alegacin. 05.- Miquel Bonet Bonet (N.R. 2930, de 18.07.11) solicita que unos terrenos situados en parte de la parcela 502 del polgono 11 se han clasificado como sistema general, variando la clasificacin del avance. No se trata de ningn sistema general sino que esta zona ha sido calificada como espacio libre privado dado que est inventariada como zona LIC y en la misma no caben usos con aprovechamiento urbanstico. Propuesta: Desestimar la alegacin. 06.- Mateo Carbonell Coll (N.R. 2928, de 18.07.11) solicita que se modifique y mantenga en vigor en cala Llombards la trama viaria siguiente: - En la interseccin Passeig de la mar y calle Nereides, una va paralela a la playa que enlaza con la calle des Foscant. - Una desviacin en la calle Roser para la futura unin con la calle Punta des Sol. - Un vial con bajada a la playa en la calle Punta de Son Amer. - En la calle Punta de Son Amer la calle prevista hasta el Cam de sEra de sa Roca. - El enlace con Avda. Cala Llombards en la interseccin de la calle Llimonera i Muntanya. - La calle Mar y Sol en su conexin con el aparcamiento de la playa y las calles Foscant y Platja. - Solucionar la entrada del ncleo de cala Llombards. - Continuacin de la calle dEstrella, cruzando las calles Garlanda y dAlbada, hasta enlazar con Punta des Sol. Se han corregido los errores detectados en relacin con las calles que se relacionan. Propuesta: Estimar la alegacin. 07.- Mateo Carbonell Coll (N.R. 2929, de 18.07.11) solicita la modificacin de la denominacin de las calles en el ncleo de Cala Llombards y que se incluya una zona pblica como equipamiento deportivo. Se han revisado las denominaciones de las calles que figuran en el planeamiento y que provienen de la cartografa y se han corregido de acuerdo con las indicaciones del Ayuntamiento. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin.

08.- Francisca Burguera Massanet 8N.R. 2927, de 18.07.11) solicita que se modifique y mantenga en vigor en cala Llombards la trama viaria siguiente: - En la interseccin Passeig de la mar y calle Nereides, una va paralela a la playa que enlaza con la calle des Foscant. - Una desviacin en la calle Roser para la futura unin con la calle Punta des Sol. - Un vial con bajada a la playa en la calle Punta de Son Amer. - En la calle Punta de Son Amer la calle prevista hasta el Cam de sEra de sa Roca. - El enlace con Avda. Cala Llombards en la interseccin de la calle Llimonera i Muntanya. - La calle Mar y Sol en su conexin con el aparcamiento de la playa y las calles Foscant y Platja. - Solucionar la entrada del ncleo de cala Llombards. - Continuacin de la calle dEstrella, cruzando las calles Garlanda y dAlbada, hasta enlazar con Punta des Sol. Se han corregido los errores detectados en relacin con las calles que se relacionan. Propuesta: Estimar la alegacin. 09.- Bartolom Rigo Rigo (N.R. 2918, de 15.07.11) sollicita que es revisi la proposta viria per a la variant de sAlqueria Blanca. Sha procedit amb lEnginyer redactor de la proposta de vial de ronda ha estudiar les alternatives possibles i sha incorporat al planejament una zona de reserva viria que minimitza les afeccions sobre les propietats i resol les connexions. Proposta: Estimar lallegaci. 10.- Marc Sitges Adrover, en representacin de SA PESQUERA S.A. (N.R. 2875, de 13.07.11) en relacin con las parcelas situadas en Cala Santany, Costa den Nofre, 15 y 36 en las que se encuentra el HOTEL PINOS PLAYA de 3 estrellas, actualmente calificado extensiva mixta IB (solar 15) y extensiva mixta IIB (solar 36), que han sido calificados como E-P6 y E-T10, respectivamente. Solicita el uso turstico para ambas parcelas. Se trata de un error del planeamiento que no detect la existencia de un establecimiento turstico por lo que se procede a su correccin. Propuesta: Estimar la alegacin. 11.- Catalina Rigo Rulln (N.R. 2867, de 13.07.11) sollicita que sigui classificada com a urbana una parcella situada al carrer Era Vella de sAlqueria Blanca. Es tracta duna parcella classificada en part com a urbana i en part com a rstica. Donades les caracterstiques de la mateixa sopta per integrar-la completament en sl urb. Proposta: Estimar lallegaci. 12.- Carlos Miguel Roig Mestre (N.R. 2841, de 11.07.11) solicita que se suprima la UA-01 de Cala Llombards. Se trata de una unidad de actuacin con la finalidad de ordenar el final del vial de entrada y permitir el giro de vehculos, as como la obtencin de una zona verde de acceso al mar. No obstante, revisada dicha unidad se observan errores de delimitacin y ordenacin de la misma por lo que se corrigen.

Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a hacer viable la equidistribucin de cargas y la ejecucin de la misma. 13.- Michael Fitch (N.R. 2823, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja, 1 y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 14.- Michael Fitch (N.R. 2822, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja, 1 y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 15.- June Yvonne Holt (N.R. 2821, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 16.- Linda Quinn (N.R. 2820, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 17.- Janet Quinn (N.R. 2819, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin.

18.- Norman C. Quinn (N.R. 2818, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 19.- Derek Alexander (N.R. 2817, de 08.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag en Sa Pleta (cerca de la depuradora) para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 20.- Juan Llins Capllonch (N.R. 2816, de 08.07.11) solicita la correccin de la ronda de Portopetro en el sentido de conectarla desde la rotonda de la depuradora de Cala dOr. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 21.- Matias Salv Clar (N.R. 2815, de 08.07.11) sollicita que es modifiqui el traat de la ronda de Portopetro i que el flux a Cala dOr parteixi de la rotonda que desvia cap a Mondrag, passant per Sa Punta i enllaant amb la rotonda de Cala dOr. Shan estudiat les alternatives a la xarxa viria de connexi entre nuclis proposada en el planejament i elaborat una nova proposta que minimitzi les afeccions i limpacte mediambiental. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 22.- Andrs Toms Rigo (N.R. 2814, de 08.07.11) solicita que se modifiquen las reservas viarias previstas para el sistema de rondas del municipio. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 23.- Lionelle Bedjaqui (N.R. 2788, de 07.07.11) solicita que en la zona E-U4.b se mantenga el parmetro de 0,36 m2/m2 de la actual zona E3. Uno de los objetivos de la revisin ha sido simplificar las zonificaciones existentes manteniendo los aprovechamientos consolidados.

Propuesta: Estimar la alegacin. 24.- Siegfried Klose (N.R. 2813, de 08.07.11) solicita revisar el trazado de la ronda de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 25.- El Sr. Francisco de la Puente Robles 2756, de 04.07.11) en relacin con el terreno y edificaciones sitas en la playa de Es Cal des Pou de Cala dOr y que en la revisin de las NN.SS. han sido calificados como zona verde pblica en vez de zona verde privada como en el planeamiento del 85 Se modifica la delimitacin de las zonificaciones dejando una parte como espacio libre privado y otra como pblico de acuerdo con el planeamiento. Propuesta: Estimar la alegacin. 26.- Joan Ferrer Canves (N.R. 2746, de 04.07.11) sollicita la modificaci de les alineacions de les edificacions situades al carrer Castelnovo que daten de 1940 i 1950. Un dels objectius del planejament s crear noves alineacions que facilitin el trfic encara que tamb el mantenir la configuraci dels carrers tradicionals. Proposta: Estimar lallegaci. 27.- James Robert France-Hayhurst y Jean Gaynor France-Hayhurst (N.R. 2730, de 30.06.11) solicitan la correccin de un vial entre la calle Virgen del Carmen y calle Leparto. Se procede a realizar una comprobacin del viario alegado y a corregir su trazado. Propuesta: Estimar la alegacin. 28.- Dami Vidal Ferrer (N.R. 2694, de 28.06.11) solicita la correccin de un vial que nace de la calle Cal Reiet. Se procede a realizar una comprobacin del viario alegado y a corregir su trazado. Propuesta: Estimar la alegacin. 29.- Dami Vidal Ferrer (N.R. 2695, de 28.06.11) solicita la correccin de un vial que nace en la calle castelnovo y desemboca en la calle sin nombre 87. Se procede a realizar una comprobacin del viario alegado y a corregir su trazado. Propuesta: Estimar la alegacin. 30.- Magdalena Suau Escalas, en nom propi i en representaci de Francisca i Joan Verge Suau (N.R. 2627, de 22.06.11) sollicita que un vial, segons plnol demplaament adjunt, arribi fins a una edificaci existent i que es fixi la profunditat edificable daquesta illeta.

Existeixen allegacions contradictries en aquesta illeta ja que se sollicita que el vial interior es perllongui quan altres allegants solliciten el contrari. Sha comprovat la configuraci daquesta illeta i sopta per no escurar el vial. Es fixa la profunditat edificable de la illeta. Proposta: Estimar parcialment lallegaci quant a la profunditat edificable. 31.- Miguel Vicens Ferrer en representacin de la entidad APRTAMENTOS ES PONTAS S.L. (N.R. 2599, de 21.06.11) solicitan la correccin en la calificacin urbanstica de una parcela donde existe un establecimiento turstico. Es intencin de la revisin que en su adaptacin al POOT incorpore los establecimientos tursticos existentes. Propuesta: Estimar la alegacin. 32.- Sebastiana Burguera Vidal (N.R. 2602, de 21.06.11) solicita la correccin de la alineacin de la calle Escuelas. Uno de los objetivos del planeamiento es crear nuevas alineaciones que faciliten el trfico aunque tambin el mantener la configuracin de las calles tradicionales. Propuesta: Estimar la alegacin. 33.- Pedro Pons Adrover (N.R. 2537, de 16.06.11) sollicita que se suprimeixi un vial en sAlqueria Blanca. Es tracta dun vial a obtenir mitjanant lexecuci de la UA-01AB per connectar el carrer Ramn Llull. No obstant aix, es considera la necessitat de lesmentat viari i sopta per mantenir lestructura actual de la illeta. Proposta: Estimar lallegaci. 34.- Catalina Manresa Adrover (N.R. 2447, de 09.06.11) solicita que se incluya en suelo urbano la parcela 958 del polgono 8, situada junto a cala dOr, como comercial e industrial. Se trata de un suelo clasificado como rstico con la categora en el PTIM de AT-H por lo que no puede ser calificada con usos tursticos o residenciales. En este caso se solicitan usos secundarios y terciarios aunque las necesidades de estos usos ya estn cubiertas en cala dOr con los polgonos de servicios previstos en el planeamiento por lo que, si perjuicio e que una futura modificacin puntual pueda variar este criterio, la revisin ha optado por no incorporar nuevos crecimientos dispersos. Propuestas: Desestimar la alegacin. 35.- Miguel Rigo Rigo y otros (N.R. 2420, de 08.06.11) solicitan la modificacin de la seccin de un vial previsto en el planeamiento por debajo de los 8 metros. Se trata de un vial de doble sentido de 1 metros de aceras y 6 metros de calzada que no puede ser corregido y reducida su anchura ya que, de esta forma, pasara a tener una configuracin de vial peatonal. Por otra parte la reduccin en viales de sentido nico supondra la imposibilidad de aparcar a lo largo del mismo. Propuesta: Desestimar la alegacin.

36.- Bernat Catal Piquer, en representaci del Collegi Oficial dArquitectes dels Illes Balears (N.R. 2203, de 25.05.11) en relaci amb la protecci del patrimoni i concretament amb lEsglsia dEs Llombars projectada el 1968 per Antoni Alomar i Ca Lis en Porto Petro de larquitecte Jorn Utzon. s intenci del planejament la protecci del patrimoni del municipi i que es tramiti un Catleg adaptat al Pla territorial insular de Mallorca. En la seva conseqncia, les esmentades obres seran catalogada amb el grau de protecci adequat per evitar el seu enderrocament o la seva transformaci. Proposta: Estimar lallegaci. 37.- Juan Verger Suau (N.R. 2085, de 16.05.11) solicita en relacin con Es Cap des Moro la modificacin de la circulacin segn propuesta adjunta. Vista la propuesta se opta por suprimir la calle con la finalidad expuesta en la alegacin de preservar la circulacin en la zona. Propouesta: Estimar la alegacin. 38.- Catalina Perell Payeras (N.R. 1943, de 09.05.11) sollicita la classificaci com a urb duna parcella en Cala Llombards. Es tracta duns terrenys actualment classificats com a sl rstic sense possibilitat que passin a sl urb residencial. Proposta: Desestimar lallegaci. 39.- Federico Martn Rodrguez y Antonia A. Ferrer Timoner (N.R. 1947, de 09.05.11) solicitan que se modifiquen los parmetros de edificabilidad a 0,7 m2/m2 y ocupacin al 50% de una parcela sita en calle la Trapa, 11 de Cala dOr. Se trata de una parcela situada en zona calificada como E-P2.b que, de acuerdo con el ajuste de edificabilidades, cuenta ahora con un aprovechamiento urbanstico de 0,4 m2/m2 y con una ocupacin del 25%, con lo que, adems, el cambio de definiciones urbansticas a unas equivalentes a las actuales, suponen una normativa adecuada. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a la modificacin de las definiciones en la parte normativa. 40.- Catalina Rigo Estelrich (N.G. 3316, de 28.07.11) sollicita la modificaci de la ronda de sAlqueria Blanca. Sha procedit amb lEnginyer redactor de la proposta de vial de ronda ha estudiar les alternatives possibles i sha incorporat al planejament una zona de reserva viria que minimitza les afeccions sobre les propietats i resol les connexions. Proposta: Estimar lallegaci. 41.- Nadal Miquel Dans (N.R. 3265, de 28.07.11) solicita que se permita en el planeamiento un chiringuito en unos terrenos situados en la playa de Es cal des Moro. Se trata de unos terrenos en APT de costas y situados fuera del suelo urbano actual en zona de servidumbre de proteccin de la ley de costas por lo que el planeamiento no puede clasificarlos como urbanos. No obstante, mediante la correspondiente solicitud de concesin

administrativa cabe la posibilidad de obtener con carcter transitorio o temporal lo que no es una opcin del planeamiento. Propuesta: Desestimar la alegacin. 42.- Nadal Miquel Dans (N.R. 3266, de 28.07.11) solicita que no se califique como equipamiento docente unos terrenos de su propiedad ni como comercial una zona frente a los actuales institutos. Es intencin del planeamiento el mantener la ordenacin actual que es coherente con las caractersticas del ncleo y con los de inters pblico de tener una zona escolar continua y la parcela comercial como una pieza desconectada de los actuales equipamientos. Propuesta: Desestimar la alegacin. 43.- Antoni Vidal Vidal (N.R. 3279, de 28.07.11) no existe una solicitud concreta sino ms bien una serie de quejas sobre las definiciones de la normativa. No parece adecuado que modificar las actuales definiciones sea mejor que adoptar aquellas que ya han sido aprobadas, aceptadas e interpretadas en otros planeamientos. Tambin en cuanto a poner en cuestin normas que han sido literalmente incorporadas a partir de la normativa sobrevenida o calificar otras como abusivas en referencia a la exclusin de los aljibes del cmputo de edificabilidad. Propuesta: Desestimar la alegacin. 44.- Antoni Vidal Vidal (N.R. 3278, de 28.07.11) solicita: 1. Ms edificabilidad en la manzana formada por las calles Gmez de Ulla, SEra del Xoira y Felanitx. Que las mismas pasen a 16 metros de profundidad edificable. 2. Que no existan manzanas totalmente edificables colindantes con el suelo rstico (AT-C). 3. Que la zona colindante con la carretera que une Santany con cala Figuera dentro de las manzanas de equipamiento sea ordenada en volumetra especfica. 4. En la UA-01S se solicita una ordenacin en volumetra especfica. 5. Que la actual parcela del supermercado situado en la entrada del ncleo desde Palma no sea edificable al 100% 6. Que ha crecido el lmite de suelo urbano con C2. 7. Que en la UA-01S se ha producido un crecimiento urbano y que se ha cegado la continuidad de la calle Castelnuovo. Tambin se ha creado una macromanzana al sur de la calle CS. 8. Que se ha cegado la continuidad de la actual calle Celler con un equipamiento docente. Se analizan las propuestas manteniendo o modificando lo siguiente: 1. Las actuales profundidades edificables de estar destinadas a uso residencial dan un resultado poblacional desmesurado para el ncleo y ocasionan por ello una falta de zonas verdes pblicas y recursos que impediran su aprobacin. Por esa razn se haban ajustado las actuales profundidades edificables al tamao de la manzana, aunque, finalmente en beneficio de una menor poblacin, ms ajustada a las caractersticas del ncleo, se opta por reducirlas. 2. Como consecuencia de lo anterior se reducen tambin las profundidades edificables de las manzanas colindantes con el suelo rstico. 3. Se trata de unas manzanas, actualmente edificables en tipologa de edificacin continua que quedan insertas entre parcelas de equipamiento pblico y donde, dado su tamao, no admite otra ordenacin distinta.

4. La ordenacin en volumetra especfica siempre se puede obtener mediante la tramitacin de un estudio de detalle. 5. Se trata de una manzana totalmente edificada de acuerdo con el planeamiento vigente por lo que carece de sentido una ordenacin que la deje en situacin de inadecuada con el planeamiento. 6. Se trata de completar la fachada a la calle con un crecimiento de uso exclusivo comercial para completar la manzana colindante que ya tiene este uso. 7. La UA-01S tiene como objetivo la continuidad de la ronda y la calle CS que actualmente no tiene continuidad por acabar en suelo clasificado como rstico debe mantenerse ya que en un futuro conectar con la continuidad de la ronda, segn la reserva vial que se proyecta. 8. Actualmente la calle Celler no tiene continuidad como consecuencia de la existencia de un colegio y sus instalaciones en el centro de la manzana. El planeamiento ha optado por regularizar urbansticamente esta situacin en vez de dejar al colegio en situacin de fuera de ordenacin como consecuencia de la calificacin de parte de la parcela como vial pblico a la vista de la imposibilidad prctica de que se derribe el colegio para dar continuidad a un vial secundario. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 45.- Jaume Amengual Coves (N.R. 3276, de 28.07.11) planteja les segents qestions: a. La qualificaci com C2 duna zona destinada a serveis sanitaris assistencials. b. La classificaci durbans duns terrens confrontants. c. Lanullaci dun vial entre el carrer dEs Cos i el carrer Castelnovo. d. La falta de soluci en la trobada de la carretera de cala Figuera amb la Via de Cintura. i. Els solars residencials al costat de lInstitut de Santany. f. La interrupci del carrer ds Celler quan es troba amb terrenys de lEsglsia. g. La falta de zones verdes. h. La falta de soluci al trfic i zones daparcament. i. Garantir laigua potable. j. La divisi en petites unitats dactuaci de lactual UA de cala Figuera amb un injust repartiment de crregues de beneficis i crregues. k. La qualificaci de casc antic de la zona de cala Figuera (Cal den Busquets i Cal den Boira) actualment sotmesa a pla especial. Quant a lanterior es realitzen les segents consideracions: a. Aquesta zona s ja comercial i es tracta de completar lactual illeta amb ms sl comercial C2 en una zona amb una gran concentraci dequipaments pblics. b. Es tracta de completar la zona amb equipaments comercials. c. Es tracta dun carrer sense continutat que va ser objecte dun suggeriment en la fase davan i que ha estat substituda per la continutat de la ronda (UA-01S). d. Es preveu la trobada entre els vials assenyalats. i. Es tracta de solars lucratius ja existents que es mantenen. f. Actualment el carrer Celler no t continutat com a conseqncia de lexistncia dun collegi en el centre de lilleta. El planejament ha optat per regularitzar urbansticament aquesta situaci en comptes de deixar al collegi en situaci de fora dordenaci com a conseqncia de la qualificaci de part de la parcella com a vial pblic a la vista de la impossibilitat prctica que es derroqui el collegi per donar continutat a un vial secundari. g. El municipi compta amb zones verdes pbliques en proporci superior a lestndard fixat pel RPU de 5 m2/habitant. h. Sha estudiat el trfic, mobilitat i la situaci de borses daparcament, dins del que permet lactual estructura deilletes del municipi.

10

i. Es tracta duna unitat sense possibilitats de desenvolupament pel que es fracciona a lefecte de que els propietaris puguin desenvolupar el planejament. En elles shan estudiat les crregues a lefecte de complir amb el principi dequidistribuci. k. Tal com sassenyala en la memria, com a conseqncia de la revisi i de la redacci del Catleg de protecci del patrimoni, sha ents que les NN.SS. poden substituir el pla especial previst ja siguin directament o mitjanant laprovaci destudis de detall. Proposta: Estimar parcialment lallegaci quant a lassenyalat anteriorment. 46.- Joaqun Bonet Caldentey (N.R. 3277, de 28.07.11) solicita que se incluya en suelo urbano una parcela rstica, denominada sEriss y situada en Es Cal den Busquets. Se trata de una zona clasificada por el Plan territorial insular de Mallorca como rstico con la categora AT-H por lo que no es posible incorporar nuevo residencial de crecimiento al suelo urbano existente. Propuesta: Desestimar la alegacin. 47.- Jaume Amengual Bonet, en representaci dEsquerra Republicana de Santany (N.R. 3273, de 28.07.11) fa referncia a les segents qestions: 1. No sha previst la creaci de nous aparcaments. 2. No shan incls noves zones verdes. 3. Falta un pla de tractament daiges residuals. 4. Sobserven errors descriptura quant a la referncia a la denominaci de la carrers. 5. No sha previst la trobada de la carretera de cala Figuera amb la Via de Cintura. 6. No sest dacord amb el traat de la via de circumvallaci de sAlqueria Blanca. 7. La proposta de qualificaci dels terrenys situats entre Es Cal den Busquets i Es Cal den Boira eliminar lespai de primera lnia de mar. Quant a lanterior es realitzen les segents consideracions: 1. Shan previst nous aparcaments tant en el nucli de Santany (prolongaci de la ronda) com en els nuclis costaners per permetre la utilitzaci de la platja. 2. Shan incls noves zones verdes vinculades a les unitats dactuaci. 3. El pla de sanejament es redactar i tramitar en documents independent a base de projectes de dotaci de serveis per fases o zones. 4. Es corregeixen els errors de cartografia quant a la denominaci dels carrers. 5. Es preveu la trobada entre els vials assenyalats. 6. Es modifica el traat de la via de sAlqueria Blanca. 7. No shan qualificat terrenys entre Es Cal den Busquets i Es Cal den Boira, sin que shan ordenat mantenint el sl urb del planejament vigente. Proposta: Estimar parcialment lallegaci quant a lassenyalat anteriorment. 48.- Mara Clementina Crespo Amoedo, Agustina Rigo Rigo, Josep Rigo Ginard i Margalida Rigo Vadell (N.R. 3250, de 28.07.11) solliciten una nova alineaci al final del carrer Cristfol Colom de Portopetro. Shan estudiat les alternatives a la xarxa viria de connexi entre nuclis proposada en el planejament i elaborat una nova proposta que minimitzi les afeccions i limpacte mediambiental. Proposta: Estimar parcialment lallegaci.

11

49.- Juana M Escalas Forteza (N.R. 3206, de 28.07.11) exposa la reducci dedificabilitat de les parcelles qualificades com E-P2 (abans S1) en Cala dOr, aix com la incorporaci dun ndex dintensitat ds residencial d1/170 quan abans no existia ndex. Es corregeix ledificabilitat passant a 0,47 m2/m2, no obstant lndex ds residencial s el resultat de lactual nombre mxim dhabitatges perms pel PTIM, s a dir el nombre dhabitatges resultant del quocient entre laprofitament mxim i 80 m2/construts per habitatge. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 50.- Josep Bibiloni Munar (N.R. 3234, de 28.07.11) sollicita que sinclogui al catleg de protecci del patrimoni una casa de roter situada al carrer Garlanda (cala Llombards). El document relatiu al catleg de protecci del municipi es tramita de forma independent al planejament i no forma part de la present aprovaci i informaci pblica. De totes maneres, es considera adequada lallegaci i sincorporar al referit catleg. Proposta: Estimar lallegaci. 51.- Juan Vives Cerd en representacin de la entidad FINCA LOS NARANJOS S.A. (N.R. 3204, de 28.07.11) solicita se corrija un paso peatonal y la zonificacin IS. Comprobada la alegacin se entiende que la misma se ajusta al planeamiento y se corrige el paso y zonificacin propuesta. Propuesta: Estimar la alegacin. 52.- M Eulalia Rigo Sastre (N.R. 3188, de 28.07.11) sollicita es rectifiqui la ronda prevista en sAlqueria Blanca. Sha procedit amb lEnginyer redactor de la proposta de vial de ronda ha estudiar les alternatives possibles i sha incorporat al planejament una zona de reserva viria que minimitza les afeccions sobre les propietats i resol les connexions. Proposta: Estimar lallegaci. 53.- Joan Matas Mestre (N. R. 3123, de 27.07.11) solicita el ajuste de la delimitacin de suelo al parcelario. Comprobada la misma se entiende que dicha delimitacin de suelo urbano debe ajustarse al parcelario existente para evitar un remanente de suelo rstico. Propuesta: Estimar la alegacin. 54.- Mara Rigo Covas (N.R. 3107, de 27.07.11) sollicita lajust de la delimitaci de sl urb de sAlqueria Blanca al parcellari. Comprovada la mateixa sentn que aquesta delimitaci de sl urb ha dajustar-se al parcellari existent per evitar un romanent de sl rstic. Proposta: Estimar lallegaci.

12

55.- Rosa M Gili Perera (N. R. 3085, de 27.07.11) solicita que la unificacin de las zonas residencial A, B y C con edificabilidades diferentes se mantengan. Tambin que se corrija la delimitacin del deslinde martimo terrestre. Uno de los objetivos de la revisin es simplificar las zonificaciones existentes, aunque sin ocasionar distorsiones en el planeamiento por lo que se corrige la edifcabilidad de la zona y se comprueba el deslinde facilitado por Costas. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 56.- Ramn Oliver Mas (N.R. 3073, de 27.07.11) sollicita la rectificaci de la delimitaci de lmbit de la UA-01CLL. Es tracta duna unitat dactuaci amb la finalitat dordenar el final del vial dentrada i permetre el gir de vehicles, aix com lobtenci duna zona verda daccs al mar. No obstant aix, revisada aquesta unitat sobserven errors de delimitaci i ordenaci de la mateixa pel que es corregeixen. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 57.- Bartolom Rub Oliver (N.R. 3070, de 27.07.11) solicita la clasificacin como suelo urbano de la parcela edificada situada en Avda. Cala Llombards s/n. Se trata de una zona rstica, con la categora de AT-H por lo que no cabe su clasificacin como suelo urbano residencial segn el Plan territorial de Mallorca. Propuesta: Desestimar la alegacin. 58.- Jos Francisco Gual de Torrella Feliu, en calidad de presidente de la entidad NACHTIGALL S.L. (N.R. 3067, de 27.07.11) solicita un ajuste en las zonificaciones. Se trata de un establecimiento turstico que para su funcionamiento futuro necesita una reordenacin de la zona para poder edificar complementos del hotel (piscina, etc.), ello sin aumento del aprovechamiento atribuido. Propuesta. Estimar la alegacin. 59.- Miguel Rigo Rigo (N.R. 3055, 26.07.11) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales. 4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente:

13

1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica. 2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. Se acepta la superficie del plano topogrfico presentado en el plan parcial, es decir: 162.599,52 m2. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso. 7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 60.- Vicente Ortega Taberner, en nombre de CONTENT PROJECT S.L. (N.R. 3054, de 26.07.11) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales. 4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente: 1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica. 2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso.

14

7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 61.- Miguel Rigo Rigo, en nombre y representacin de CLAPES S.A. ((N.R. 3053, de 26.07.11) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales. 4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente: 1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica. 2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso. 7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 62.- Sebastin Adrover Roig (N.R. 3052, de 26.07.11) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales.

15

4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente: 1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica. 2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso. 7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 63.- Francisca Adrover Adrover (N.R. 3051, de 26.0711) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales. 4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente: 1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica.

16

2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso. 7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 64.- Juan Mas Moncadas, en representacin de MASAL URBIS S.L. UNIPERSONAL (N.R. 3050, de 26.07.11) solicita: 1. Que se ample el mbito del sector urbanizable de servicios de Cala dOr con los terrenos colindantes entre este sector y el suelo urbano. 2. Que se corrija la superficie del sector. 3. Que se ample el mismo a usos comerciales. 4. Que la rotonda, dentro del suelo urbano, de acceso al sector est prevista en las NN.SS. 5. Que en el sector sea de aplicacin la excepcin prevista en el artculo 6.3.07 para la zona ID-1. 6. Que se prevea un segundo acceso. 7. Que se permita la instalacin de una estacin de servicio. 8. Que el apartado 3.b de la norma 6.3.07 se corrija en el sentido de que se permitan dos accesos por parcela mnima en vez de dos accesos por parcela. 9. Que se elimine la fachada mxima en edificacin continua de 60 metros. A las alegaciones planteadas se contesta lo siguiente: 1. Se trata de un sector que no se ha modificado respecto del planeamiento vigente y que ste lo haba planificado separadamente del suelo urbano, dejando una franja de suelo rstico. No parece justificado incrementar ms la superficie de este suelo, ni tampoco que se conecte con el suelo urbano residencial dado que las actividades del polgono, de acuerdo con el POOT, no pueden afectar a la zona turstica. 2. Se corrige la discrepancia entre la superficie del planeamiento y la del plan parcial en tramitacin. 3. La ficha del sector se remite al artculo 6.3.07 que permite los usos comerciales. 4. Se corrige el planeamiento incorporando la ordenacin del acceso. 5. Se admite la aplicacin de la definicin de rellenos del polgono de sOliv a todos los sectores urbanizables de tipo servicios. 6. El planeamiento incorpora un segundo acceso para evitar que toda la actividad del polgono se desarrolle con el soporte de un solo acceso. 7. Se corrige la ficha permitiendo que el plan parcial pueda incorporar la instalacin de una estacin de servicio. 8. Se corrige el apartado 3.b de la norma 6.3.07. 9. Se mantiene la longitud mxima de fachada en edificacin continua de 60 metros para evitar la formacin de pantallas que puedan interrumpir las visuales sobre los espacios exteriores al polgono.

17

Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin en cuanto a lo sealado anteriormente. 65.- Antoni Vadell Maim (N.R. 3064, de 26.07.11) solicita que la parcela calificada como I2 y la calificada como EQ-E en la calle Ses Tanquetes se modifique a I2 y ELP de acuerdo con la ordenacin propuesta. Vista la nueva ordenacin que representa que el ncleo de Calonge se beneficia de una zona verde pblica de cesin gratuita en vez de suelo lucrativo privado se acepta la alegacin. Propuesta: Estimar la alegacin. 66.- Luis Alfonso de Len Pieiro, en representacin de GESTIN DE INMUEBLES LEN LPEZ S.L. (N.R. 3063, de 26.07.11) solicita que se suprima una nueva alineacin dado que ya se vio afectada por un retranqueo de 2 metros para mejorar la calle Sa Torre Nova y posteriormente se ejecutaron las aceras. Vista la ordenacin de dicha calle que actualmente es peatonal con acceso slo para los vecinos, se acepta la alegacin. Propuesta: Estimar la alegacin. 67.- Brbara i Joana Rigo Cabot (N.R. 3049, de 26.07.11) solliciten que es classifiqui com a sl urb la parcella 1448 del polgon 8 de Portopetro. Es tracta duna parcella situada sobre sl classificat com a rstic amb la categoria dAT-H en el Pla territorial de Mallorca pel que no s possible la seva classificaci com a urb residencial. Proposta: Desestimar lallegaci. 68.- Brbara Monserrat Adrover y Miguel Galms Cap (N.R. 3040, de 26.07.11) solicitan se rectifique la alineacin de la zona verde situada detrs de las parcelas 1 y 3 de la calle deEs Veler en Cala dOr. Vista la alegacin y el plano adjunto donde el lmite de la zona verde se ha desplazado afectando la piscina de la parcela se acepta la alegacin y se ajusta dicha delimitacin. Propuesta: Estimar la alegacin. 69.- Miguel Adrover Cap (N.R. 3041, de 26.07.11) solicita sea grafiado un paso peatonal existente con una anchura de 3,50 metros en la calle dEs Veler, 3 de Cala dOr. Vista la existencia del paso parcialmente hormigonado que conecta la citada calle con la rotonda de la calle dEs Llaut se acepta la alegacin. Propuesta: Estimar la alegacin. 70.- Cosme Garau Taberner y otros (N.R. 3042, de 26.07.11) que se considere un un nico estudio de detalle el conjunto de las fachadas martimas susceptibles de formularlos de acuerdo con el Plan territorial de Mallorca y la transitoria 3 de la Ley de costas. Dichos estudios de detalle si bien deben comprender el mbito de una manzana en edificacin continua es ms propio que se tramiten como un nico estudio de detalle por lo que se acepta la alegacin y se propone que sea el Ayuntamiento quin lo redacte y tramite en un nico expediente.

18

Propuesta: Estimar la alegacin. 71.- Jaume Ferrando Sastre (N.R. 3037, de 26.07.11) sollicita que es classifiqui com a sl urb una parcella situada en Cala Santany. No ha estat un objectiu daquesta revisi el plantejar creixement de sl urb en el municipi encara que, en aquest cas, a ms, es tracta dun sl rstic que per imperatiu del Pla territorial de Mallorca no pot ser classificat com a urb residencial. Proposta: Desestimar lallegaci. 72.- Andrs i Nadal Llambias Vidal en representaci de VIBRADOS MONDRAG S.L. (N.R. 3032, de 26.07.11) solliciten que la via de cintura afecta una indstria en funcionament i que sacompanya traat alternatiu. Subsidiriament que en cas dexpropiaci, el sigui de la parcella completa. Es tracta dun traat existent que figura en el planejament des de lany 1985 i que no s possible un altre alternatiu sense afectar a ms propietaris o edificacions catalogades com el mol. Quant a lexpropiaci, aquesta dependr del projecte que en el seu moment es redacti que podr contemplar lexpropiaci de la total finca en cas de deixar petits romanents. Proposta: Desestimar lallegaci. 73.- Antony John Robinson y Vivienne Evelyn Cristina Robinson (N.R. 3033, de 26.07.11) solicitan en relacin con las rotondas y puente al inicio de la calle Sa Platja de Portopetro que se busque una alternativa que pase por la nueva rotonda de desvo a Mondrag haca la depuradora de cala dOr. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 74.- Stuodel Bellina (N.R. 3034, de 26.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin. 75.- Katrien Rasschaert (N.R. 3035, de 26.07.11) alega en contra de la red de carreteras de entrada a Portopetro en la calle sa Platja y propone un nuevo acceso desde la ronda de la entrada en el cruce de Mondrag para sacar el trfico de Portopetro. Se han estudiado las alternativas a la red viaria de conexin entre ncleos propuesta en el planeamiento y elaborado una nueva propuesta que minimice las afecciones y el impacto medio-ambiental. Propuesta: Estimar parcialmente la alegacin.

19

76.- Juan Pablo Bonet Ordinas (N.R. 3030, de 26.07.11) solicita que las parcelas sealadas en el plano adjunto sean calificadas como E-U2.a para conseguir una superficie de parcela mnima de 400 m2. Se trata de una zona unifamiliar cuya tipologa es la de la zona E-U3.a Propuesta: Desestimar la alegacin. 77.- Jos Costa Cardona (N.R. 3024, de 22.07.11) solicita que se cambie la zonificacin E-P3 por la de I1 en la calle Travesa Bernat Vidal i Tomas al ser sta zonificacin existente en la parcela. Vista la configuracin de las manzanas del entorno en tipologa continua se opta por modificar la misma y calificarla como I1. Propuesta: Estimar la alegacin. 78.- Miquel Rigo Cabot, en representacin de lAssociaci de Venats i Amics de Portopetro (N.R. 3014, de 22.07.11) sollicita el canvi de traat de la ronda de Portopetro i la de sAlqueria Blanca quant a tenir una connexi amb Calonge. Shan estudiat les alternatives a la xarxa viria de connexi entre nuclis proposada en el planejament i elaborat una nova proposta que minimitzi les afeccions i limpacte mediambiental. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 79.- Bartolom Vicens Adrover (N.R. 3001, de 21.07.11) en relacin con la calificacin C2 y C2.a de unos terrenos, as como en parte como E-U2 en la Av. Bienvenidos esquina calle Cuiram de cala dOr, que se ajusten al parcelario. Se comprueba y ajustan las anteriores calificaciones. Propuesta: Estimar la alegacin. 80.- Pablo Servera Meli, en calidad de apoderado de la entidad TENEDORA AGUAMARINA S.A. (N.R. 3007, de 22.07.11) solicita que en vez de E-T9 la parcela calificada como aldea turstica en Portopetro lo sea como E-T9.a al se los parmetros de esta zonificacin ms ajustados a la licencia concedida. Se comprueba y reajustan los parmetros de la zona a los correspondientes de la cdula urbanstica aportada. Propuesta: Estimar la alegacin. 81.- Pablo Servera Meli, en calidad de apoderado de la entidad DESARROLLOS VISTA SUR S.A. (N.R. 3008, de 22.07.11) solicita que en vez de E-T9 la parcela calificada como aldea turstica en Portopetro lo sea como E-T9.a al se los parmetros de esta zonificacin ms ajustados a la licencia concedida. Se comprueba y reajustan los parmetros de la zona a los correspondientes en la cdula urbanstica aportada. Propuesta: Estimar la alegacin.

20

82.- Maria Ines Forteza Ferrer (N.R. 30000, de 21.07.11) sollicita que el traat del carrer de la UA-01S, prop de lequipament esportiu, sigui parallel a la ronda. Vista lallegaci, saccepta la correcci en el traat del nou vial. Proposta: Estimar lallegaci. 83.- Sebasti i Tomeu Barcel Sitjar (N.R. 2990, de 21.07.11) solliciten que es completi lilleta formada pels carrers Palma, Alexander Fleming i la ronda. Es tracta de terrenys classificats com a rstics amb la categoria dAT-C en el Pla territorial insular de Mallorca pel que podrien ser susceptibles de transformaci urbanstica encara que ha estat criteri daquestes normes no plantejar nous creixements residencials pel que el mateix podr ser objecte duna modificaci puntual posterior a laprovaci definitiva dacord amb les necessitats de creixement del nucli. Proposta: Desestimar lallegaci. 84.- Tomeu Barcel Sitjar (N.R. 2989, de 21.07.11) proposa una nova redacci de la possibilitat dedificabilitat total de lilleta en CA-1 quan no es pugui inscriure un cercle de 24 metres de dimetre en relaci amb lilleta entre els carrers Nicolau Bonet, Cas Majoral, Celler i Nuo San. Lilleta totalment edificable s una excepci del planejament com a conseqncia que no s possible aconseguir una profunditat edificable ptima, fixada en 12 metres, per desenvolupar una edificaci en tipologia contnua, per la qual cosa no s modificable en el sentit plantejat pel allegant. Proposta: Desestimar lallegaci 85.- Sebasti i Tomeu Barcel Sitjar (N.R. 2988, de 21.07.11) solliciten que es modifiqui lordenaci en relaci amb una finca urbana situada en Cala Santany, entre els carrers Sa Talaia Vella, Sa Costa des Tics i de Na Bernardina, afectada per una zona verda i lobertura dun vial. Vista la proposta que sadapta millor als lmits de propietat, saccepta la mateixa encara que es determina una unitat dactuaci per assegurar lexecuci sistemtica de lordenaci. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 86.- Guillem Rigo Vidal y Joana Ferrer Nadal (N.R. 2987, de 21.07.11) sollicita que un vial, segons plnol demplaament adjunt, arribi fins a una edificaci existent i que es fixi la profunditat edificable daquesta illeta. Existeixen allegacions contradictries en aquesta illeta ja que se sollicita que el vial interior es perllongui quan altres allegants solliciten el contrari. Sha comprovat la configuraci daquesta illeta i sopta per no escurar el vial. Es fixa la profunditat edificable de la illeta. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 87.- Hinnerk Helbrecht en representacin de THF LOMBARDS PROYECTOS S.L. (N.R. 2915, de 15.07.11) que en relacin con una licencia en Cala Llombards para vivienda unifamiliar aislada y piscina que no sea necesario retranquear el muro de cerramiento de la calle.

21

No ha sido objeto de estas normas la revisin de las condiciones de las licencias ya otorgadas en cuanto al mantenimiento de la seccin viaria y a la obligacin o no de derribar un muro existente para la construccin de la acera. Propuesta: Desestimar la alegacin. 88.- Francisca Barcel Grimalt i Rafel Barcel Alou (N.R. 2974, de 20.07.11) solliciten el canvi de traat de la ronda de Portopetro i la de sAlqueria Blanca quant a tenir una connexi amb Calonge. Shan estudiat les alternatives a la xarxa viria de connexi entre nuclis proposada en el planejament i elaborat una nova proposta que minimitzi les afeccions i limpacte mediambiental. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 89.- Jaume Barcel Rigo i Margalida Grimalt Adrover (N.R. 2975, de 20.07.11) solliciten el canvi de traat de la ronda de Portopetro i la de sAlqueria Blanca quant a tenir una connexi amb Calonge. Shan estudiat les alternatives a la xarxa viria de connexi entre nuclis proposada en el planejament i elaborat una nova proposta que minimitzi les afeccions i limpacte mediambiental. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 90.- Gabriel Ferragut Fiol, en nombre de la COMUNIDAD DE PROPIETARIOS CINQUE PUNTE RESIDENCE (N.R. 2969, de 19.07.11) alega en relacin con la falta de previsin de un paso peatonal que permita el acceso a la playa de Cala Esmeralda. Comprobada la situacin real del paso, se corrige el plano correspondiente que lo incorpora. Propuesta: Estimar la alegacin. 91.- Magdalena Ribes Jaume, en nom i representaci del GOB (N.R. 3396, de 23.08.11) assenyala el segent: 1. Falta del document de sostenibilitat ambiental. 2. Falta del Catleg de Patrimoni. 3. Afecci duna zona no edificada entre el Cal den Busquets i el den Boira, qualificada com a CA i sense complir les condicions de larticle 1 de la Llei 4/2008. Solliciten que sigui qualificada com a zona verda pblica. 4. Seliminen els accessos al mar des del carrer Tomarimar en Cala Figuera i sincrementa el sl urb cap a loest. 5. No considera justificats els sectors urbanitzables de serveis de Cala dOr i quant al SUB01CD indicar que existeix un expedient dincoaci de BIC. 6. Alleguen en contra de laugment dedificabilitat de la zona de Portopetro D i PPO Punta des Port. Solliciten que es baixi laltura a B+1P. Quant a la via connectora darrere de sa platja, entenen el traat com a desproporcionat i que se situa en una zona de risc dinundacions i protecci de costes. 7. Solliciten que es classifiquin com a sl rstic les fases 2 i 3 del polgon de sOliv. Tamb en el nucli de Santany que el traat de la variant no es correspon amb el PDS de Carreteres i que es qualifica una parcella com a comercial en la sortida de Santany cap a Cala Figuera. 8. En Cala Santany solliciten la qualificaci de zona verda pblica duns terrenys actualment esportius privats.

22

9. Que es mantingui la limitaci de 40 metres de longitud mxima de les edificacions a la vora del mar (norma 6.2.3.2). 10. Que es mantingui la prohibici de construir en sl rstic a menys de 100 metres del sl urb (norma 8.4.4). 11. Se sollicita que es mantingui el contingut de larticle 14 de la Llei 10/2010 i se suprimeixi la possibilitat dampliar els edificis en situaci de fora dordenaci. A les allegacions plantejades es contesta el segent: 1. Linforme de sostenibilitat sincorporar amb posterioritat a la present aprovaci, repetint per aix lexposici pblica del planejament. 2. El Catleg de protecci del patrimoni, dacord amb lassenyalat en la memria, sha redactat conjuntament amb el planejament i es tramitar tamb de forma simultnia amb aquest. 3. La zona entre el Cal den Busquets i el den Boira est en el planejament vigent classificada com a sl urb encara que pendent dun pla especial que defineixi la seva ordenaci detallada. El planejament, en principi, hi havia incorporat directament aquesta ordenaci per evitar la redacci dun pla de desenvolupament posterior. No sha previst la seva qualificaci com a zona verda pblica ja que hauria dobtenir-se per expropiaci. 4. No sha eliminat laccs al mar sin que aquest sha desplaat per no tallar una parcella edificada. No sha incrementat lactual sl urb de cala Figuera. 5. El sector urbanitzable 01 de serveis de Cala dOr s existent en el planejament vigent, havent-se noms incorporat a la revisi. No sembla adequada la seva desclassificaci ja que la zona requereix dun polgon que concentri els serveis i petites indstries de la zona per evitar activitats que puguis afectar al turisme. Tot aix sense perjudici de les mesures a adoptar com a conseqncia de la zona arqueolgica sobre la qual sha incoat la declaraci de BIC. El sector urbanitzable 02 pretn recollir una activitat existent que quedar aix integrada en un polgon tamb de serveis necessari com a complement de les activitats turstiques de la zona. 6. Sajusten les edificabilitats a les existents a la zona de Portopetro D. 7. No sembla adequada la desclassificaci de les fases 2 i 3 del polgon de Santany nucli que suposar la impossibilitat futura de concentrar les activitats industrials del municipi. Quant al traat de les variants, es modifiquen per proposar un traat adequat. 8. No est entre les previsions econmiques de lAjuntament la qualificaci duna zona privada a pblica que comportaria la necessitat dexpropiar. 9. Sincorpora la limitaci de la norma 6.2.3.2 del planejament vigente. 10. Sincorpora a lapartat 6 de la norma 8.1.01 encara que distingint entre sl rstic com i protegit donades les actuals condicions establertes per la Llei de sl rstic i el Pla territorial insular. 11. Larticle 14 de la Llei 10/2010 estableix el segent: En cap cas la situaci de fora dordenaci duna edificaci o installaci vincular a la parcella a lefecte de poder esgotar els parmetres urbanstics fixats en el planejament. En resum, est expressament adms esgotar els parmetres de la parcella encara en el cas destar ledifici en situaci de fora dordenaci. Aix sempre que la zona en aquesta situaci no salteri. 92.- Antonio y Lorenzo Salas Pol (N.R. 3355, de 01.08.11) solicita la exclusin de unas fincas del mbito de la UA-01CLL de Cala Llombards. Tambin que realiza la advertencia del artculo 69 del TRLS del 76. Se modifica la configuracin de la citada UA. En cuanto a la advertencia citada, la misma no se puede admitir a trmite toda vez que el suelo urbano no consolidado en un mbito de gestin urbanstica no es objeto de expropiacin. Propuesta: Estimar la alegacin e inadmitir la advertencia relativa al artculo 69 de la Ley del suelo de 1976.

23

93.- Miquela Pons Rigo (N.R. 3354, de 01.38.11) sollicita el canvi del traat de la via de ronda de sAlqueria Blanca. Sha procedit amb lEnginyer redactor de la proposta de vial de ronda ha estudiar les alternatives possibles i sha incorporat al planejament una zona de reserva viria que minimitza les afeccions sobre les propietats i resol les connexions. Proposta: Estimar lallegaci. 94.- Bernat Catal Piquer, en representaci del Collegi Oficial dArquitectes dels Illes Balears (N.R. 3353, de 01.08.11) realitza les segents allegacions: 1. Falta de linforme de sostenibilitat ambiental i estudi acstic. 2. Completar els segents documents: - Resum executiu del planejament. Incloure un plnol situant les alteracions de planejament. No sadjunten els estudis de detall corresponents a les parcelles en volumetria especfica de Cala dOr. - Memria de sostenibilitat econmica quant a fer-ho extensiu tamb a les UA que no sn de creixement i a les infraestructures viries no subjectes a mbits de gesti. 3. Falta la memria de mobilitat i zones daparcament. A ms: - Justificar els criteris de lapartat 12 de la memria. - Supressi dun tram de carrer que havia dunir el carrer Bernat Vidal i Cos. - Sobre la convenincia de la prolongaci dels carrers Asprer i Pedreres (Santany nucli) i falta recollir aquest carrer en el plnol QS. Manca rotonda en lencreuament de la ronda. - Lamplria del carrer Camp den Bosch no resulta suficient. - Existeix un vial sense connexi en Portopetro, prop del Cal dels Homes Morts. - El nou vial de la UA-AB01 no dna continutat al carrer Son Rossinyol per connectar-lo amb el carrer Ramn Llull (sAlqueria Blanca). - Shauria de definir la jerarquia dels carrers mitjanant seccions. Shan suprimit les afeccions per canvi dalineacions que fixen les N. S. del 85. 4. Per a la correcta adaptaci a les DOT i PTIM: - No estan correctament grafiadas les APT de costes, ni la totalitat de les de carreteres. - No sinclou la matriu ds i activitats en rstic. - En els plnols dordenaci del sl rstic a 1/5000 no es delimiten les unitats paisatgstiques i no es considera la diferenciaci entre VP-1 i VP-2 del plnol IPP-01. - Les categories de sl rstic no shan ajustat als elements fsics identificables. - Les franges de sl rstic protegit indueixen a la confusi. - Les normes urbanstiques referides al sl rstic no defineixen els elements que computen com a ocupaci, remetent-se al sl urb. - Les normes no defineixen les caracterstiques dels paviments i lluminries per a la protecci de la contaminaci lumnica. 5. Falta la reordenaci de les zones turstiques i mbits de esponjament del POOT. 6. Falta incorporar els elements catalogats. Falta delimitar el nucli histric de Santany. 7. Falta la identificaci dels elements declarats com ben catalogat i no deriva la seva ordenaci a un pla especial. El nucli de Cas Senyor t la mateixa qualificaci de zona intensiva que la resta, aix com les 12 cases de cala dOr declarades BC quant a la seva qualificaci com a extensiva i el nucli de sa Talaiassa situat en sl rstic. 8. Falten criteris dordenaci del sl urb en la memria. Es qualifica de casc antic una zona de Cala Figuera que no est urbanitzada. Falta la justificaci de la qualificaci dextensiva turstica duns solars situats en el lmit oest daquest nucli (falta en la llegenda del plnol la qualificaci E-T10). 9. Falten criteris concrets dordenaci del sl rstic. Justificar la reducci de la protecci actual. En els plnols CS (02, 03, 04 i 07) es mant la delimitaci de paisatge protegit sense que quedi recollit en les normes. Que les N.S. es redactin dins del marc del Conveni del Paisatge i es reflexioni sobre la convenincia de construcci de nous habitatges en sl rstic.

24

10. Falten les fitxes dels sistemes generals. Falta indicar el sistema de gesti. 11. Falta justificar la necessitat dun nou sector urbanitzable de serveis en Cala dOr. 12. Que sincorpori lordenaci urbanstica de les urbanitzacions i parcellacions consolidades com Ses Teuleres i diversos nuclis de Cala Llombards. 13. Larticle 6.1.10 permet la reodenaci de les illetes tancades. 14. Falta definir locupaci en sl rstic de les edificacions i resta delements constructius. Tamb quant a la limitaci de les prgoles. 15. Que en sl rstic no es puguin aparcar vehicles en soterrani, ni es permeti aixecar la planta baixa 1 o 1,50 metres del terreny. 16. Que saclareixi larticle 8.2.12. Falta la remissi a un pla especial. Falta assenyalar les rutes del PTIM. 17. Que se suprimeixin els segents articles: 1.3.02, 4.1.16, 5.5.03 i 3.2.01. Que els articles: 2.6.01, 2.6.02 i 2.6.03 es remetin al compliment de la llei sense incorporar el seu contingut. Que no es reprodueixin articles de lleis i decrets i que sacompanyi en els casos en qu citi una llei de la frase: o la que la pugui substituir (article 5.3.03). 18. Corregir les referncies als articulats, per exemple: larticle 2.3.02 es refereix al 2.4.02 i el 2.3.04 al 7.3.01. 19. El segon pargraf de larticle 2.6.01 es refereix a usos en zona de servitud de protecci i obres i installacions en trnsit i domini pblic en contra de la Llei de Costas, aix com els articles 23 a 28 que es refereixen a zones de servitud i no de domini pblic. Les obres i construccions en servitud de trnsit, protecci i domini estan subjectes, prviament a la llicncia, a autoritzaci de ladministraci competent. 20. Larticle 4.1.10 no fa referncia a obres mayors. Que saclareixi lapartat 2.a. 21. Que es defineixi el concepte de prgola perqu no computi, segons larticle 5.1.04. 22. En relaci amb les prgoles que es defineixin a lefecte del cmput dedificabilitat de larticle 5.1.05. Que saclareixi lapartat 3 daquest article sobre si computen o no les rampes de garatge. Que els porxos oberts en ms del 50% computin com a edificabilitat. 23. Que larticulat estigui adaptat al Decret 145/97 i 10/2010 en tots els articles on es regulin qestions relacionades amb aquestes normes. Que en la norma 5.8.05.11 la superfcie mnima de les obertures en faanes oposades sigui del 5% i en la mateixa faana sigui del 8% dacord amb el CTE. Que les dimensions mnimes de la plaa daparcament en el cas d1 sola plaa o places encaixonades compleixi amb el decret 145/97. 24. Que saclareixi lapartat 2.7 de larticle 5.12.02 quant a en quina situaci queda el nou edifici ja que la superfcie resultant superar la permesa. 25. Que es mantingui lordenaci de les N. S. quant als estudi de detall (article 6.1.10.3.b). 26. Que es reguli en un sol article les construccions permeses sobre laltura mxima en alineaci a vial i en allades (articles 5.1.06, 6.1.05 i 6.2.04). En el mateix sentit quant a la reordenaci de volums (article 5.1.08), reordenaci dilletes tancades (article 6.1.10), elements volats sobre la via pblica (5.1.09 i 6.1.09). 27. No es justifica la UA-04CF per a lobtenci duna zona verda a linterior duna illeta. 28. En els 3 nuclis dEs Cap del Moro, dins del parc de Cala Mondrag, no es fa esment als nivells de protecci. A les allegacions plantejades es contesta el segent: 1. Linforme de sostenibilitat i mapa de renous sincorporar amb posterioritat a la present aprovaci, repetint per aix lexposici pblica del planejament. 2. Quant a completar els documents segents: - La memria inclou un apartat relatiu al resum executiu del planejament (apartat 13) que, en aquest cas, en tractar-se duna revisi dun planejament del 85 resulta dun gran calat el que impedeix la relaci detallada dalteracions. No obstant aix en els plnols sinclou la digitalitzaci del planejament actual amb totes les seves modificacions incorporades el que facilita la comparaci entre tots dos. Els estudis de detall aprovats amb anterioritat a la revisi queden incorporats al planejament encara que no s necessari que a ms sincloguin.

25

- Sha redactat la memria de sostenibilitat econmica que inclou les noves actuacions durbanitzaci dacord amb lapartat 4 de larticle 15 del RDL 2/2008, de 20 de juny. Per tant, aquesta memria no ha de fer-se extensiu a totes les unitats dactuaci com pretn lallegant. 3. Sincorpora lestudi de mobilitat i la seva justificaci dacord amb larticle 10 del RDL 2/2008, de 20 de juny. Quant a la resta: - Lapartat 12 de la memria sn les directrius mnimes a considerar en linforme i memria de sostenibilitat i manca de sentit que es dupliquin en el document de planejament. - Es tracta dun vial que hauria dobtenir-se per expropiaci i que resulta innecessari amb lobertura de la ronda. - Es corregeixen els errors en relaci amb el plnol QS i es fixen les rotondes que falten. - Es mant lactual secci de carrer. - Aquest carrer connecta amb un cam rstic existent. - Sincorpora el plnol de seccions de vials. 4. Quant a ladaptaci a les DOT i PTIM: - Es revisa la grafia de les APT i, si escau, es corregeixen. - La matriu del sl rstic es troba en lapartat 5.4.1 de la memria i el rgim dusos en els articles 8.5.1 i segents de les normes. - La delimitaci de la UP i de la VP 1 i 2 es troben en el plnol IPP-01. - Les categories de sl rstic responen a la delimitaci del PTIM aprovat, sent en ocasions impossibles dajustar a elements fsics sense contravenir-ho. - Es revisa la grafia per si existeix confusi quant al sl rstic protegit. - Larticle 8.2.03 regules les condicions dedificaci en sl rstic que per a les definicions no expressament regulades remet a les de sl urb. En el cas de locupaci la definici s doncs la de larticle 5.1.04, encara que es completa la mateixa amb la referncia als elements constructius en lapartat 1.c de larticle 8.2.03. Les lluminries en rstic es regulen en larticle 7.3.01 i plnol LUM-01 encara que, per a ms claredat, safegeix lapartat 1.h a larticle 8.2.03. 5. Lapartat 01 de lannex a la memria justifica el compliment del POOT. Pel que es refereix als mbits de reconversi de larticle 22, aquests es troben diferits als plans especials. 6. Sincorporen els elements catalogats i, dacord amb la disposici addicional primera del PTIM, lmbit del nucli histric de Santany. 7. Sidentifiquen els elements declarats BC que es regiran per la fitxa del Catleg de protecci del patrimoni que es tramita de forma conjunta al planejament. 8. Els criteris del planejament per al sl urb sassenyalen en lapartat 2.6 de la memria justificativa. La zona de casc antic de Cala Figuera es correspon amb una zona urbana dacord amb el planejament vigent encara que la seva ordenaci es difereix a un pla especial. Aquest pla especial queda incorporat directament a les N. S. La qualificaci turstica a loest daquest nucli es correspon amb un hostal de 2 estrelles existent. 9. Els criteris per al sl rstic es recullen en lapartat 5.9 de la memria. No es redueix el nivell de protecci del sl rstic sin que aquest es veu augmentat com a conseqncia de la revisi. No se suprimeix la delimitaci de paisatge protegit del planejament actual ja que es torna a incorporar. El compliment del Conveni del Paisatge s un dels criteris del planejament que es justifica a la memria. 10. Sincorporen les fitxes dels SS.GG. i el seu sistema de gesti. 11. El nou sector es justifica en lapartat 3.4 de la memria. 12. Es tracta de nuclis que no poden ser incorporats al planejament com a nucli rural al no complir les condicions de lapartat 3 de larticle 12 del RDL 2/2008, de 20 de juny, ni com a sl urb en constituir un nucli allat. Resulta en aquest sentit estrany que el COAIB pretengui que sincorpori al planejament un assentament illegal en sl rstic. 13. Es tracta de permetre lordenaci mitjanant un estudi de detall en aquells casos en qu en lilleta concorren edificacions contnues i allades. En aquest cas lestudi de detall haur de resoldre la trobada amb ledificaci allada separant-se del seu lmit 3 metres i sense perdre edificabilitat en poder incrementar la profunditat edificable. 14. Locupaci en sl rstic, per remissi de larticle 8.2.03, es defineix igual que en sl urb (article 5.1.04) la corresponent a les edificacions i per lapartat 1.c de larticle 8.2.03 la

26

relativa als elements constructius. Les prgoles es troben definides en larticle 5.1.04 i la seva ocupaci en sl rstic limitat en lesmentat apartat 1.c. 15. Es corregeix el contingut de la norma. 16. El pargraf 2n de larticle 8.2.12 remet als plans especials competncia del CIM. 17. Larticle 1.3.02 es refereix a la protecci de les masses forestals, el 4.1.16 s el que dna empara a les suspensions temporals en lexecuci de les llicncies a lestiu per motius turstics, el 5.5.03 regula les condcies en els locals, obligant en cas dinexistncia a deixar les installacions necessries perqu en un futur es puguin installar i el 3.2.01 s el procediment dobtenci dels S.G. Es tracta darticles que es troben incorporats a la majoria de planejament daltres municipis i que es consideren necessaris per completar el marc normatiu. Quant als articles 2.6.01, 2.6.02 i 2.6.03, es tracta darticles incorporats per prescripci dels informes dels organismes i no cap la seva supressi o simplificaci. En gaireb tots els casos les referncies legals finalitzen amb la frase esmentada per lallegant. Es corregeix, en tot cas, larticle 5.3.03. 18. Larticle 2.4.02 es refereix als deures legals en sl urb i remet al compliment dels deures del sl del sl urbanitzable (article 2.4.02) quan es troba en una UA de reforma o renovaci de la urbanitzaci pel que aquesta referncia s la correcta. Lapartat 9 de larticle 2.4.02 obliga al compliment de la Llei 3/2005, de 20 dabril, per a aix es remet a lassenyalat en larticle 7.3.01 a aquests efectes. La citada referncia s tamb correcta i el seu objecte s simplificar i no repetir textos normatius iguals. 19. El pargraf 2n de larticle 2.6.01 estableix: Els usos permesos a la zona de servitud de protecci i les obres o installacions a realitzar en domini pblic o zona de trnsit requeriran, prviament a latorgament de la llicncia, lautoritzaci o concessi de lAdministraci competent. Es tracta dun pargraf ajustat a la Llei de Costes ja que es refereix a necessitat prvia a la llicncia dobtenir lautoritzaci dels usos que es pretenguin quan estan en servitud de protecci i la corresponent concessi quan aquests shan de situar en trnsit o domini pblic. 20. Es tracta dun apartat ja en vigor en altres planejaments municipals que, fins avui, no ha estat posat en qesti. Les obres majors es regulen en lapartat 1.b. 21. El concepte de prgola es defineix en lapartat 2n de larticle 5.1.04 de forma concreta i suficient. 22. Es modifica el contingut de les normes que es refereixen a locupaci i ledificabilitat dacord amb el planejament vigente. 23. Larticulat es troba adaptat al Decret 145/1997 i al 110/2010. Quant a la superfcie mnima de lapartat 11 de la norma 5.8.05. Les dimensions de les places previstes en les normes sn superiors a les mnimes del Decret 145/1997, segons modificaci del Decret 20/2007. Concretament les places assenyalades per lallegant es regulen en lapartat 5.b daquest article. 24. Es tracta dun article que es troba en vigor en altres planejaments municipals i que pretn que aquelles llicncies atorgades a lempara de la normativa anterior i no caducades puguin finalitzar-se amb una penalitzaci. 25. Es mantenen i incorporen al planejament els estudis de detall aprovats. 26. Aquests articles responen a lesquema de norma general per a totes les zones i norma particular (edificaci contnua i allada). Aix suposa una sistemtica coherent seguida per molts planejaments des del PGOU de Palma i que permet no repetir el contingut de larticulat dues vegades. Manca de sentit que lordenaci de les edificacions en tipologia contnua i allada estigui unificat en un nic article que per sistemtica estar en les normes generals quan ambdues tipologies tenen diferents caracterstiques. 27. Es tracta duna UA que contribueix a crear una nova zona verda lineal que travessa una illeta. Aix permet, a ms, que no sedifiqui el fons de la illeta. 28. La protecci de la zona dins del parc de Mondragn es regula en larticle 1.3.07. 95.- Mara Adrover Obrador (N.R. 3321, de 28.07.11) solicita en relacin con la parcela n 59 de la calle Sa Marina de Cala dOr que la misma sea permutada por una zona verde situada entre la Avda. Calonge y la Avda. Bienvenidos para que sta sea calificada como E-T7.

27

Se trata de una re-ubicacin de una zona verde con destino pblico que de esta forma se obtendra mediante cesin gratuita. Propuesta: Estimar la alegacin. 96.- Jos Luis Milagro Royo en representacin de la entidad EXPLOTACIONES CEPAL S.A. (N.R. 3320, de 28.07.11) solicita que el complejo turstico MARTHAS, calificado como E-T2, E-T3, E-T8 y ELP se reordene. Se trata de una reordenacin de calificaciones sin aumento de aprovechamiento urbanstico y sin merma en la superficie del ELP. Propuesta: Estimar la alegacin. 97.- Bartolom Estelrich Vidal (N.R. 3315, de 28.07.11) solicita que se modifique el artculo 5.12.01 a los efectos de que pueda cambiarse el uso de los edificios en situacin de fuera de ordenacin. En este sentido se incorpora el artculo 14 de la Ley 10/2010, de 27 de julio, que no permite el cambio de uso de un edificio en situacin de fuera de ordenacin. Propuesta: Desestimar la alegacin. 98.- Mara Adrover Obrador (N.R. 3319, de 28.07.11) solicita en relacin con la parcela n 59 de la calle Sa Marina de Cala dOr que la misma sea permutada por una zona verde situada entre la Avda. Calonge y la Avda. Bienvenidos para que sta sea calificada como E-T7. Se trata de una re-ubicacin de una zona verde con destino pblico que de esta forma se obtendra mediante cesin gratuita. Propuesta: Estimar la alegacin. 99.- Juan Manresa Oliver en representacin de las entidades CALA AZUL PARK SAU, LO PINOS CALA SERENA S.A. y EDIFICACIONES DE BALEARES SLU (N.R. 3318, de 28.07.11) se solicita la calificacin de E-T7 en vez de E-P7 en una serie de parcelas en Cala Esmeralda y que se desplace el paso peatonal de acceso a dicha cala a los efectos de que sea practicable. Se trata de establecimientos tursticos existentes por lo que las parcelas se califican como tursticas y hoteleras. Tambin en cuanto al paso de acceso a la playa desde la rotonda que facilita la bajada peatonal. Propuesta: Estimar la alegacin. 100.- Juan Manresa Oliver en representacin de la entidad URBANIZADORA ES REVELLS SLU (N.R. 3317, de 28.07.11) que la parcela calificada E-P2.a tiene uso turstico por lo que la misma sea calificada como E-T7. Se trata de un establecimiento turstico existente por lo que modifica dicha calificacin urbanstica de acuerdo con la calificacin hotelera correspondiente. Propuesta: Estimar la alegacin.

28

101.- Miguel Puigserver Rigo (N.R. 3314, de 28.07.11) solicita que la parcela sita en la calle Travesa Bernat Vidal i Toms, 3, en las normas vigentes extensiva A y en la revisin E-P3 sea calificado como I1 Se trata de una zona en tipologa continua por lo que se corrige la calificacin de esta manzana de extensiva a intensiva. Propuesta: Estimar la alegacin. 102.- Sebastiana Catalina Verger Vidal (N.R. 3309, de 28.07.11) en relaci amb la parcella situada en carrer Des Sol, 9 (Santany) sollicita que la matexa sajusti al Cadastre. Vista la parcella cadastral 1264838ED1516S0001GS, sajustin als seus lmits. Proposta: Estimar lallegaci. 103.- Sebastiana Catalina Verger Vidal (N.R. 3310, de 28.07.11) en relaci amb la parcella situada en carrer Des Sol, 1 (Santany) sollicita que la mateixa sajusti al Cadastre. Vista la parcella cadastral 1264841ED1516S0001GS, sajustin als seus lmits. Proposta: Estimar lallegaci. 104.- Sebastiana Catalina Verger Vidal (N.R. 3311, de 28.07.11) en relaci amb la parcella situada en carrer Ramon Llull, 43 (Santany) sollicita que la mateixa tingui una profunditat edificable de 16 metres. Vista la parcella i les altres allegacions en relaci amb les profunditats edificables es modifiquen les mateixes. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 105.- Catalina Vidal de Padrinas (N.R. 3312, de 28.07.11) sollicita que la voreres dels carrers adjacents al carrer Ramn Llull tingui una amplria d1,50 metres. Lamplria daquestes voreres s d1,50 metres tal com est previst en planejament vigent. Proposta: Estimar lallegaci. 106.- Catalina Vidal Vall de Padrinas (N.R. 3312, de 28.07.11) sollicita la modificaci del traat del cam pblic que travessa la finca de tal forma que passi pel lmit. Vista lallegaci saccepta la modificaci del traat del cam. Proposta: Estimar lallegaci. 107.- Joana A. Gracas Grimalt (N.R. 3275, de 28.07.11) en relaci amb la UA-02S que la mateixa sigui suprimida o sampli el seu mbit. Es tracta duna UA com a conseqncia dun sl urb no consolidat que s necessari ordennar des del planejament. Els terrenys en C2 limiten amb un sl urb consolidat. Proposta: Desestimar lallegaci.

29

108.- Juan Ferrer Cnaves (N.R. 3274, de 28.07.11) solicita una reordenacin de la zona segn plano de emplazamiento. Se trata de una propuesta que supone crecimiento de suelo urbano, siendo uno de los criterios de esta revisin la no incorporacin de crecimientos de suelo urbano. Propuesta: Desestimar la alegacin. 109.- Margarita Asuncin Adrover Adrover (N.R. 3308, de 28.07.11) sollicita la modificaci del traat de la ronda de sAlqueria Blanca. Sha procedit amb lEnginyer redactor de la proposta de vial de ronda ha estudiar les alternatives possibles i sha incorporat al planejament una zona de reserva viria que minimitza les afeccions sobre les propietats i resol les connexions. Proposta: Estimar lallegaci. 110.- Maria Teresa Roig Vidal (N.R. 3072, de 27.07.11) en relaci amb les parcelles situades en el carrer des Teatre 5 i 7 i que van ser cedides voluntriament, que es modifiqui la profunditat edificable de lilleta. Han estat estudiades les profunditats edificables de les illetas i modificada les mateixes amb la finalitat dajustar les dades de poblaci resultants. Proposta: Estimar parcialment lallegaci. 111.- Margarita Bonet Vicens (N.R. --, de --) en relacin con los terrenos sitos en las Coves des Vicari, calificados como servicios y equipamiento municipal diverso que admiten el uso deportivo, sean calificados como asistencial-sanitario. Se trata de usos pblicos que caben dentro del municipal diverso. Propuesta: Desestimar la alegacin. Santany, a 10 de setembre de 2011

Jos M Mayol Comas Antonio Ramis Ramos ARQUITECTES REDACTORS

30

You might also like